ODKRIVANJE IN DELO Z NADARJENIMI UČENCI
V postopku odkrivanja nadarjenih učencev se upošteva tri merila: test inteligentnosti, test ustvarjalnosti in ocenjevalno lestvico učiteljev. Nadarjen učenec je tisti, ki doseže izjemen, nadpovprečen rezultat na enem od teh treh meril.Nadarjenost se odkriva na 9 področjih: učnem, ustvarjalnem, voditeljskem, psihomotoričnem, tehničnem, dramskem, literarnem, glasbenem in filmskem.
Postopek odkrivanja nadarjenosti se izvede na predlog učitelja ali drugega strokovnega delavca v 4. razredu, lahko pa tudi v naslednjih razredih. Za identificirane učence se v soglasju s starši pripravi individualiziran program, katerega namen je, da se spremlja in razvija področja učenčeve nadarjenosti.
Nadarjene učence se vključuje v različne interesne dejavnosti, tekmovanja iz znanja, projektno delo, natečaje in druge oblike individualne in skupinske pomoči. Več si preberite v Konceptu Odkrivanje in delo z nadarjenimi učenci v devetletni osnovni šoli.
DELO Z NADARJENIMI UČENCI V ŠOLSKEM LETU 2024/25
Delo z nadarjenimi učenci poteka kot notranja diferenciacija med poukom, v okviru interesnih dejavnosti in v okviru ur individualne in skupinske pomoči učencem. V okviru individualne in skupinske pomoči bo tako pet učiteljev izvedlo 175 ur na letni ravni. Predvidevamo, da bo vključenih okoli 30 učencev od 5. do 9. razreda. Nadarjene učence se vključuje tudi v projekte in izdelavo raziskovalnih nalog. Delo bo potekalo dinamično, in sicer v obliki delavnic, taborov in dela na terenu.
V spodnji tabeli so prikazane načrtovane dejavnosti v okviru ur ISP, ki so namenjene nadarjenim učencem.
DEJAVNOST | KRATEK OPIS DEJ. | IZVAJALEC, KOORDINATOR… | UDELEŽENCI | ČAS IZVEDBE |
Noč raziskovalcev | Delo v skupinah, delavnice v šoli in na terenu ob šoli | Aktiv ISP | 6.–9. razred | 27. 9. 2024 |
Dnevi evropske kulturne dediščine | Delavnica: Po Eminih stopinjah | Lucija Markelj Jensko in aktiv ISP | 6.–9. razred | 30. 9. 2024 |
Ljubljanski maraton | Sodelovanje na šolskih tekih (pomen gibanja za zdravje), Ljubljana | Nataša Mrak in aktiv ISP | 6.–9. razred | 19. 10. 2024 |
Festival naše prihodnosti |
Delavnice iz različnih področij OŠ Orehek |
Urška Beznik, Nataša Mrak | 5.–9. razred | november 2024 |
Sodelovanje na prireditvah, kvizih in natečajih | Spodbujanje javnega nastopanja, spodbujanje ustvarjalnosti, v šoli | Aktiv ISP | 5.–9. razred | čez celo leto |
Simbioza šole | Sodelovanje z Zavodom sv. Martina, medgeneracijsko povezovanje, v šoli | Aktiv ISP | 5.–9. razred | čez celo leto |
Raziskovalna naloga
|
Raziskovanje izbrane, aktualne teme, v šoli in na terenu | Nataša Mrak | 7.–9. razred | september–maj |
Tabor | Različne delavnice v šoli in na terenu, kviz, orientacijska igra … | Monika Zupanc in aktiv ISP | 6.–9. razred | čez celo leto |
Noč geografije | Delo v skupinah, delavnice v šoli in na terenu ob šoli ter na daljavo | Nataša Mrak in aktiv ISP | 5.–9. razred | april 2025 |
Festival Turizmu pomaga lastna glava | Izdelava turistične naloge, izvedba turistične tržnice | Anže Krek | 5.–9. razred | čez celo leto |
Popoldanske (raziskovalne, ustvarjalne, tehnične …) delavnice | Delo v skupinah, v šoli in na daljavo | Aktiv ISP | 5.–9. razred | čez celo leto |
Zoisove štipendije so namenjene nadarjenim dijakom in študentom. Prvič se lahko zaprosi za Zoisovo štipendijo pred vpisom v 1. letnik srednje šole. Eden od pogojev za pridobitev te štipendije je, da je učenec odkrit kot nadarjen učenec, drug pogoj pa je uspeh v 9. razredu ali pa izjemen dosežek na različnih tekmovanjih. Več lahko preberete v Pravilniku o dodeljevanju Zoisovih štipendij.
Aktualne informacije o Zoisovih štipendija dobite na spletnih straneh Javnega sklada za razvoj kadrov in štipendije.